Bestillingsreiser med Snelandia Fleks og signalanløp på båtSnelandia Fleks-ruter (bestillingstransport) på buss og signalanløp på båt enkelt kan bestilles via vår reiseplanlegger. Både reiseplanleggeren vår og appen Snelandia Reise kan benyttes for bestilling.Velg hvor du vil reise fra og til i reiseplanleggeren og bestill direkte inne i systemet ved å trykke på «Bestill Snelandia Fleks». Inntil videre kan det hende at bestillingsfunksjonen ikke er i drift på noen Fleks-ruter. Du kan derfor også bestille buss ved å ringe vår kundeservice. Spørsmål og svar Fleks bestillingstransport Hvordan bestiller jeg? Bestilling av Fleks-transport gjøres direkte ved å gjøre et reisesøk i vår app Snelandia Reise, du kan lese mer om appen her.Du kan også bestille ved å ringe Snelandia kundeservice på telefon 75 77 18 88, eller ta kontakt med kundeservice på e-post post@snelandia.no.1. ReiseøkGjør et reisesøk fra hvor du vil reise fra til hvor du vil reise til. I appen gjøres det ved å velge ikonet for Reise (ser ut som et veiskilt) og deretter steder eller holdeplasser du til reise fra og til.2. Velg riktig avgang.Velg så riktig avgang i resultatlisten.3. Trykk Bestill reiseTrykk på Bestill Snelandia Fleks for å reservere plass om bord.4. Velg antall plasserVelg antall plasser du vil reservere.5. Oppgi telefonnummerOppgi telefonnummeret ditt for å bekrefte bestillingen.6. Skriv inn engangskodeSkriv inn engangskoden du får tilsendt. Når bestillingen er i orden, får du en SMS-bekreftelse. Hvordan avbestiller jeg? Du kan avbestille planlagte reiser ved å ringe Snelandia kundeservice på telefon 75 77 18 88, eller ta kontakt med kundeservice på e-post post@snelandia.no. Hvorfor må jeg bestille plass? Fleks-rutene er satt inn på ruter som har for få passasjerer til å kjøre fast. For å unngå tomme busser gjennom fylket, har vi opprettet bestillingsruter som kun kjører når det er passasjerer. Dette gjør at vi kan opprettholde et tilbud hvor det ikke er økonomisk forsvarlig å sette inn en ordinær rutebuss. Fleks-rutene kjøres normalt med taxi eller minibuss. Hvordan kjøper jeg billett og hva er prisen? For å kunne reise med Fleks må du ha gyldig billett. Det er samme billetter som for ordinært busstilbud med Snelandia som gjelder for Fleks. Snelandia anbefaler kjøp av billetter i appen Snelandia Mobillett. Du kan også kjøpe billett ved ombordstigning. Prisene for billetter er det samme som for ordinære bussreiser med Snelandia. Hvorfor er det begrenset antall plasser? Vær tidlig ute hvis du vil ha sikker plass. På enkelte strekninger kjøres det kun taxi med plass til fire passasjerer. Vi vil forsøke å sette inn flere biler eller minibuss hvis det er flere som skal reise, uten at vi kan garantere dette. Må jeg bestille plass? Det anbefales sterkt å bestille plass på forhånd. Skulle du ikke rekke å bestille innen tidsfristen, kan du forsøke å møte opp til avgang. Er turen bestilt av andre og det er ledig plass, vil vi normalt kunne tilby deg en plass. Passasjerer som har bestilt på forhånd prioriteres. Hvor mye bagasje kan jeg ta med? På Fleks-ruter som kjøres med taxi er det begrenset bagasjeplass. Har du mye bagasje, anbefales at du ringer kundeservice på forhånd. Det vil normalt ikke være mulig å ta med større bagasje som sykler og hunder, med mindre dette er avtalt på forhånd. Trenger du mer hjelp? Se våre hjelpevideoer om Snelandias plattformer her. Du kan alltids ringe ruteopplysning på tlf.nr. 177, kundeservice når du på tlf.nr. 75 77 18 88 - eller e-post: post@snelandia.no. SonekartEr du på utforsker'n? Ta en titt på vårt sonekart (for buss og bestillingstransport). Billetter og priserMer informasjon om billetter og priser finner du på våre nettsider.RutetabellerØnsker å se rutetabellene våre – for både buss, hurtigbåt og ferge – så finner du disse på våre nettsider. Publisert 24.10.2023 12.20 Sist endret 05.12.2025 14.32